ویندوز سرور چیست و چه تفاوتی با ویندوز دارد ؟

ویندوز سرور چیست و چه تفاوتی با ویندوز دارد ؟

ویندوز سرور چیست و چه تفاوتی با ویندوز دارد ؟ اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که کارهای کاملا ساده ای را با رایانه خود می خواهید انجام دهید. ما پیشنهاد به این دسته کاربران این است که به راحتی کارهای روزمره خود را با نسخه های عمومی ویندوز می توانید انجام دهید. اما آیا این موضوع را شما درجریان بودید که نسخه ویندوز سرور توسط مایکروسافت عرضه شده است ؟ ما امروز درکنار شما هستیم که تفاوت های بین ویندوز عادی و ویندوز سرور را به صورت کامل به شما اعلام کنیم پس حتما تا انتهای مقاله مارو همراهی کنید.

ویندوز سرورچیست و چه کاربردی دارد؟

اگر تا الان نام این ویدنوز به گوشتان نخورده است؛ باید به زبان ساده به شما بگویم که ویندوز سرور همان لیستی از ویندوز ها می باشد. به گفته مایکروسافت تمام ویندوزها برای استفاده از سرورها ارائه شده است. این به این معنی می باشد که تمام ویندوزهای سرور دربخش تجاری استفاده می شود. مایکروسافت درتاریخ 2003 اقدام به منتشرکردن ویندوز سرور درسطح جهانی شد. اما مایکروسافت در یک بیان اعلام کرد که قبل از آن نسحه های ویندوز سروری را ارائه داده است. برای نمونه یک مثاله برای شما بزنیم که متوجه کامل بشوید. برای نمونه تیم مایکروسافت ویندوزNT 4.0 برای هر دو گروه سیستم عامل عمومی و حتی رایانه های که در بخش سرورفعال بودند این سرویس را ارائه داد. امروز می خواهیم به شما بگویم که هیچ نگرانی در مورد ویندوز سرورها نداشته باشید.

چون شما درفروشگاه که می خواهید به صورت آنلاین خریدی را انجام دهید هیچ وقت به صورت تصادفی با آن مواجه نخواهید شد. و به صورتی نیازی نیست که این نسخه را دانلود کنید و از استفاده کنید. اما اگر اطلاعات کافی درمورد این ویندوز داشته باشید قطعا برای یادگیریی شما بسیار جذاب خواهد بود.

image 45

درنگاه اولی که به این دو ویندوز انجام دهید نمی توانید به راحتی فرق بین این دو ویندوز را به صورت کامل متوجه شوید. بخاطراینکه هردوی آن ها بسیار شبیه هم بودند و تسک بار و آیکون ها مثله هم طراحی شده وهیچ فرق ظاهری باهم ندارند. حتی دکمه استارت به همان شکل ویندوز عادی طراحی انجام شده است. درحال حاظر تمام نسخه های ویندوز سرور با نسخه های ویندوز کاملا شباهت بسیار زیادی دارند. امروز میخواهیم یک مثال ساده برای شما بزنیم تا بیشتر متوجه این موضوع بشوید. درواقع ویندوزسرور 2003 همان نسخه قبلی ویندوز xp بوده است. شاید کمی برای شما باورکردنی نباشد اما نسخه های که مایکروسافت برای ویندوز سرور 2016 دربازارجهانی به صورت کامل عرضه کرده است. همان برمبانی ویندوز 10 طراحی کمپانی مایکروسافت انجام داده است. که باتوجه به بروزرسانی که انجام داد تیم مایکروسافت نسخه ویندوزی مناسبی را درسال 2019 روانه بازار کرد.

خیلی از کاربران که با این ویندوز ها کار کرده اند این موضوع را به صورت کامل درجریان می باشد که ویندوز سروری که مایکروسافت منتشرکرده است همان ویندوز کدبیس مشترکی نام دارد. کاربران به راحتی می توانند همان کارکرد ها را برای هردو به صورت کامل داشته باشند. شما می توانید همان برنامه های روزمره خود را مثله مروگر؛ نرم افزارهای برای ادیت درصورت لزوم برای ویندوز سروری خود بدون هیچ محدویتی نصبت کنید. بسیاری ازنرم افزارهای محبوبی دربخش ویندوز مثله notepad در ویندوز گنجانده شده اند. اما دونسخه از ویندوز وجود دارد که تفاوت هایشان بیشتر از شباهت هایشان است. درادامه مقاله سعی میکنیم به صورت کامل به سوال شما پاسخ مناسبی را ارائه دهیم پس حتما با ما همراه باشید.

آیا ویندوز سرور نرم افزارهای سازمانی دارد ؟

همه ای کاربران درجریان این موضوع هستند که ویندوزسرور بیشتربرای کسب وکارها ارائه شده است. که بیشتردرآن نرم افزارهای سازمانی استفاده می شود. درادامه سعی میکنیم بیشترین وظایف اصلی ویندوز سرور را برای شما شرح دهیم.

اکتیو دایرکتوری چیست و چه کاربردی دارد ؟

درواقع اکتیو دایرکتوری یک سرویس کاملا هوشمندی است که توسط مایکروسافت برای کاربران خود طراحی انجام شده است. که این امکان را می دهد به راحتی از طریق سرور مورد نظر به دامنه مدنظرتان وصل شوید و به راحتی به صورت 24 ساعته بتوانید دامنه مورد نظر خود را کنترل کنید. دیگرنیاز نیست کاربر وارد پنل کاربری خود شوید تا بخواهد باسختی که مواجه می شود به لوکال هاست وصل شود. این امکان وجود دارد که کاربران با احرازهویت انجام می دهند بتوانند تمام حساب خود را کنتزل کنندو از تمام خدمات مایکروسافت بهرمند شوند.

DHCP چیست و چه کاربردی دارد ؟

DHCP چیست و چه کاربردی دارد ؟ این سوال شاید درذهن شما ایجاد شده است اما تا الان اطلاعات کافی درمورد این موضوع نداشته باشید. و اگر کنجکاوهستید و می خواهید اطلاعات کافی را دراین زمینه داشته باشید حتما تا انتهای مقاله ماروهمراهی کنید تا بهترین پاسخ سوال به شما تا انتهای مقاله به شما ارائه دهیم. درواقع DHCP یک پروتکل که برمبانی میزبان دینامیک به سرور کار انجام می دهد. به تمام کاربران این اجازه را می دهد که بدون محدودیت به صورت 24 ساعته وخودکار می توانند یک آیپی را به نشانه دستگاه خود اختصاص دهند. شاید درجریان این موضوع شما نبودید اما روترهای شما درمنزل همین کارو برای شما انجام می دهند. یا دریک محیط سازمانی که شما کار می کنید یک آیپی اختصاصی را برای کارهای روزمره به شما ارائه می دهند.

فایل وذخیره سازی چیست ؟

خیلی ازشما ها شاید فایل ذخیره کردند را درجریان باشید اما خب ما می خواهیم به صورت تخصصی تر درمورد این موضوع صحبت کنیم و مسال مهم تری را دراین زمینه می خواهیم بیان کنیم. درحال حاظر بیشترشرکت ها این نیاز را دارند که یک فایل سرور اختصاصی درشرکت خود داشته باشید. که بتوانید ازخدمات ویندوز سرور به راحتی استفاده کنید. و به همین ترتیب می توانید تمام دیتای شرکت خود و اطلاعات محرمانه کارکنان خود را برای کنترل این دسته افراد به دست آورید.

سخن پایانی : ما امروز سعی کردیم به زبان کاملا ساده درمورد مزایایی ویندوزسرور و ویندوز معمولی را برای شما بیان کردیم. اما خب درحال حاظردربخشی ازمقاله به شما اعلام شد که از نظر ظاهری ویندوز سرور و ویندوزعادی هیچ تفاوتی ندارد اما ویندوز سرور بیشتر بدرد افرادی می خورد که درسازمان ها کار می کنند و می خواهند اطلاعات شرکتی را در آن دخیره کنند؛ مناسب می باشد. خیلی خوشحال شدم تا انتهای مقاله ماروهمراهی کردید موفق پیروز باشید خدانگهدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *