مایکروسافت ویندوز چیست ؟

مایکروسافت ویندوز چیست ؟

مایکروسافت ویندوز چیست ؟ مایکروسفات ویندوز چیست  و چه کاربردی دارد؟ امروز ما درکنارشماهستیم اگرهمچین سوالی در ذهن شما به وجود آمده هست پس حتما تا انتهای مقاله مارو همراهی کنید تا بهترین پاسخ سوال ذهن شما رو بدیم. دریک روز آفتابی یک گروه با چندخانواده سیستم عامل گرافیکی درکنارهم جمع شده اند و شرکت مایکروسفات را ایجاد کرده و آن را توانسته درمدت زمان کوتاهی توسعه دادند. و درمدت زمان کمی آن را به صورت کامل دربازارجهانی عرضه کردند. این سیستم عامل درزمان کمی از شروع به فعالیت خود درسال 1985 نسخه های مختلفی از ویندوز را دربازارجهانی عرضه کرده است. خانواده های که توسط مایکروسافت دربازارجهانی عرضه شد به نام های ویندوز امبدد؛ ویندوز فون است. هریک از این مجموعه ها ممکن است شامل چندین زیرمجوعه های مختلفی باشد که قدیمی ترین خانواده در این حوزه را می تواند گفت ویندوز 9x قدیمی ترین نوع خانواده های ویندوزی می باشد شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید اما خب امروز با خواندن این مقاله شناخته کافی از مجموعه خانوادگی ویندوزهای مختلفی خواهید داشت. درحال حاظر جدید ترین نسخه ویندوز به صورت کامل دربازارجهانی عرضه شد ویندوز 11 که درسال 2021 درتاریخ 24 ژوئن به صورت کامل رسمی در سراسرجهان منتشرشد.

image 46

ویندوز 95 چیست ؟

ویندوز 95 از همان ویندوز های بسیار قدیمی و محبوب در این زمینه بوده است. که درسال 1995 از سوی تیم حرفه ای مایکروسافت درسطح جهان به صورت کامل عرضه شد. مزیت که این ویندوز درآن زمان داشت درهنگام عرضه با اینترنت اکسپلور4 عرضه جهانی انجام شد. بخاطر اینکه نام ویندوز 3 قرار گرفت به دلیل اینکه تحت نام ویندوز 4 این ویندوز شناخته می شود. خیلی از کاربران درآن زمان ویندوز 95 در آن سال یک انقلابی در حوزه نرم افزارهای سیستم عامل خود می دادند. 

ویندوز 98 چه زمانی عرضه جهانی انجام شد ؟

کمپانی مایکروسافت نسخه ی دیگری از ویندوز را درسال 1998 به صورت کامل عرضه جهانی را انجام داد. در واقع ویندوز 98 همان نسخه ی بروزرسانی ویندوز 95 می باشد. این ویندوز درآن زمان به نام Memphis معروف شد. استفاده از این سیستم عامل در مدت زمان کمی در سطح جهان به طور گسترده ای منتشر شد. ما سعی میکنیم در ادامه مقاله بخشی از امکانات ویندوز 98 را به شما معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید در مورد امکانات این ویندوز اطلاعات خوبی را بدست آورید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. دراین ویندوز بهترین مرورگرمستقل مایکروسافت برای این ویندوز تولید شده بود. کاربران این ویندوز این امکان را داشتن که به صورت روزانه نامه های الکترونیکی را در این ویندوز بدون هیچ محدودیتی ارسال یا دریافت کنند. برای اولین بار در طول تاریخ بشریت سیستم عامل FAT32 برای اولین بار در سطح جهانی عرضه انجام شد. سیستم عامل ویندوز 98 از جدید ترین تکنولوژی در آن زمان استفاده شده بود که کاربران می توانستند برای اولین بار در ویندوز خود usb در سیستم عامل خود استفاده کنند.

این سیستم عامل انقلابی درصنعت فیلم های ویدئوی بوده است خب چرا ؟ دلیلن این موضوع بخاطر اینکه سیستم عامل برای اولین بار در طول تاریخ بشریت از DVD پشتیبانی کامل خود را شروع کرد انجام دادن. این سیستم عامل مثله ویندوز های دیگری نقطه ضعف های برای کاربران مختلف داشت که بیشتراین سیستم عامل مشکلی که داشت این بود که سیستم عامل مورد نظر از نظر درایوها به صورت قابل توجهی ضعیف بوده اما از نظر تخصیص منابع رایانه درجایگاه خوبی قرار داشت.

ویندوز 2000 درچه زمانی عرضه شد ؟

سیستم عامل ویندوز 2000 یک سیستم عاملی بود که برای کامپیوترهای شخصی است که تمام این سیستم عامل ها توسط مایکروسافت عرضه شده بودند. این سیستم عامل دقیق درسال 2000 معرفی شد بخاطر همین کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفت که نام این سیستم عامل را باتوجه به سالی که عرضه شده است نام گذاری را انجام دهد. بیشتر مناسب برای سرورهای شبکه به کار می رود. ویندوز 2000 نسخه 5 از بهترین خانواده ویندوز NT می باشد.

image 47

ویندوز XP از سال 2001 توسط کمپانی مایکروسافت عرضه جهانی انجام شد. و تا پایان سال 2006 به صورت کامل درسطح جهان به صورت کامل منتشرشد. البته کمپانی مایکروسافت این تصمیم را گرفت که چندسال بعد از توزیع این نسخه یک ویرایشی را برای نسخه ویندوز xp عرضه کند نام این ویندوز service pack I نام گذاری شده بود. مایکروسافت پس از عرضه ویندوز xp  سرویس پک این ویندوز را درمدت زمان کمی درسطح جهانی عرضه کاملش را انجام داد. که دراین پک توسط مایکروسافت عرضه کامل انجام شد برخی از کارایی ویندوز ویستا به آن اضافه شده بود. تیم حرفه ای مایکروسافت ای پک را در دو بخش عرضه کرد که نام این پک ها به نام های home edition و پیشرفته professinolal دربازارجهانی عرضه شد. اما خب خبر بد برای عاشقانه این ویندوز این بود که در سال 2014 نهم آوریل دیگرمایکروسافت از ویندوز برای همیشه پشتیبانی خودش را به صورت کامل قطع کرد. علت این موضوع بخاطر اینکه مایکروسافت سعی بر این داشت که بر روی نسخه های دیگری سیستم عامل ویندوز کار خود را شروع کند.

ویندوز ویستا چیست ؟

امروز می خواهیم بیشتر درمورد این ویندوز برای شما صحبت کنیم ویندوز ویستا چیست و چه کاربردی دارد و چرا این ویدوز عرضه شد ؟ اگر می خواهید اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید حتما تا انتهای مقاله مارو همراهی کنید. این نسخه از ویندوز تقریبا محیطی متفاوت با ویندوز xp دارد. درابتدای کار شاید خیلی از کاربران برای کار با آن سخت باشد اما خب با کمی زمان گذاشتن به راحتی می توانید با ویندوز مورد نظر ارتباط خوبی را برقرار کنید. قطعا کوچک کردن برای کاربران بسیار سخت می باشد اما خب باید کاربران قبول کنند که زمان آن رسیده به ویندوز جدید مهاجرت خود را انجام دهند. برای یک سری از کاربران که ازسیستم عامل اکس پی مهاجرت بسیار سخت خواهد بود. و دشواری های زیادی را درپیش رو داشته اند. مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده به گونه ای ویندوز ویستا را طراحی کرده با یک بار استفاده کردن عاشق این ویندوز عامل خواهید شد. و سرعت عمل کرد در این ویندوز بسیار بالا خواهد بود و زمانی که کاربرانی که از این ویندوز استفاده کرده اند تجربه خوبی را در این زمینه بیان کرده اند.

ویندوز ویستا بهترین سرعت و بهترین رابط کاربری را دارد و حتی اگر ساعت ها شما با این سیستم عامل کار کنید هیچ وقت برای شما خسته کننده نخواهد بود و برای شما همیشه جذاب خواهد بود. و بالاترین سرعت درسیستم عامل و درشبکه های اینترنتی به این شکل بوده است. این فقط بخشی از نکات مثبت این سیستم عامل خواهد بود. برای استفاده از این سیستم عامل شما نیازی نیست یک سیستم گران قیمتی داشته باشید با حداقل سیستم می توانید به راحتی ازاین ویندوز دوست داشتنی استفاده کنید. شما با تهیه این سیستم عامل به راحتی می توانید با این سیستم عامل کنید به عنوان مثال: سیستم دو هسته ای و کارت گرافیک بالا حداقل رم یک گیگ و فضای هارد دیسک به میزان 15 گیگ برای استفاده از این سیستم عامل کفایت می کند. ولی خب حتما 5 گیگ از سیستم هاردی خود را به صورت کامل خالی نگه دارید تا بتوانید عملیات روزمره می خواهید  استفاده کنید با این روش دیگر سیستم عامل شما هنگ نخواهد کرد.

image 48

شرکت مایکروسافت سنگ تمام را برای سیستم عامل گذاشت از بهترین سرعت و رابط کاری و هر موضوع دیگری که مدنظرتان هست در این سیستم عامل درست شده است. هرچقدر که کمپانی مایکروسافت برای این سیستم عامل سنگ تمام گذاشته باشد اما مشکلاتی برای این سیستم عامل وجود دارد که در ادامه مقاله به مشکلات این سیستم عامل به صورت دقیق میپردازیم. که خوشبختانه مایکروسافت تصمیم خود را گرفت که ویندوز 7 راه راهی بازار کامپیوتر کند که بیشتر مشکلات ویندوز ویستا به صورت کامل دراین نسخه حل شد.

ویندوز 7 نسخه انفلابی در صنعت ویندوزها بوده ؟

امروز می خواهیم از هفتمین نسخه سیستم عامل های مایکروسافت برای شما صحبت کنیم اگر این موضوع برای شما مهم است پس با ما همراه باشید. مایکروسافت پس از اینکه ویندوز ویستا را راهی بازار کرد تصمیم خود را گرفت یک انقلابی دراین صنعت راه اندازی کند. هفتمین نسخه ویندوز مایکروسافت تصمیم گرفت که در سطح جهان به صورت سراسری منتشرکند در تاریخ 23 ژانویه سال        2009 به بازارجهانی عرضه کرد. مایکروسافت ویندوز 7 را برای استفاده از کامپیوترهای خانگی و شخصی تولید را انجام داد. چرا اسم این ویندوز را 7 نام گذاری کرده اند. دلیل اصلی این موضوع مایکروسافت دریک کنفرانس خبری اعلام کرد بخاطر اینکه نسل هفتم ویندوزی می باشد که ما داریم در سطح جهانی عرضه میکنیم به همین دلیل نام این ویندوز را 7 نام گذاری انجام شد. ویندوز 7 در دونسخه وارد بازار کامپیوتر شد یکی از آن ها به نام 32 بیتی و دیگری به نام 64 بیتی عرضه شدند. درحال حاظر مایکروسافت در یکی از کنفرانس خبری اعلام کرد که سیستم عامل ویندوز 7 یکی از موفق ترین سیستم عامل در تمام دوران مایکروسافت است.

ویندوز8 انقلابی نوین از سمت کمپانی مایکروسافت

امروز میخواهیم در مورد نسل 8 ویندوز ها با شما صحبت کنیم اگر برای شما این موضوع جذاب می باشد حتما تا انتهای مقاله مارو همراهی کنید. مایکروسافت تصمیم خود را گرفت که نسخه ای دیگری از سیستم عامل ویندوزی را راهی بازار کامپیوتر کند در 26 اکتبر 2012 به صورت کامل رسمی مایکروسافت از جدید ترین نسخه ویندوزی خود یعنی ویندوز 8 رونمایی کرد. این ویندوز انقلابی نوین در این تاریخ بود یک ویندوز از بهترین رابط کاربری و سریع بودن ویندوز توانست از نسخه های پیشین خود به صورت کامل پیش روی کند. این سیستم عامل هشتمین نسخه ویندوزی که توسط کمپانی مایکروسافت عرضه شد. به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفت نام این ویندوز را به نام ویندوز 8 نام گذاری کند. اما متاسفانه زمانی که این ویندوز به صورت کامل در سطح جهانی عرضه شد متاسفانه با بیشترین نقص ویندوزی کاربران دست و پنچه نرم کردند. متاسفانه مایکروسافت نتوانست موفقیت ویندوز 7 را مجدد تکرار کند.

مایکروسافت مجبور شد که سریعا یک نسخه ای دیگری از این ویندوز را به نام ویندوز 8.1 دربازار جهانی عرضه کند تا بتواند کاربران خود را کاملا نظرمثبتی در مورد این ویندوز داشته باشند. مایکروسافت خوشبختانه در نسخه 8.1 توانست بیشترین نقص های ویندوزی را به صورت کاملا قبل توجهی حل کند وهمین امر سبب شد که ویندوز 8.1 محبوبیت بسیار زیادی را برای کاربران به ارمغان آورد. تعداد زیادی از نواقض در این ویندوز به صورت کامل حل شده بود. همچنین مایکروسافت تصمیم خود را گرفت از رابط کاربری جدیدی به نام Metro در این نسخه استفاده کند.

سخن پایانی: امروز ما سعی کردیم به زبان کاملا ساده در مورد نسخه های مختلف ویندوزی برای شما صحبت کنیم مایکروسافت توانست به نسخه های مختلفی که در بازار عرضه کند محبوبیت خود را کاملا برای مشتریان ویندوزی خود به ارمغان آورد درحال حاظر جدید ترین نسخه که ویندوزی مایکروسافت معرفی کرد ویندوز 11 که یک ویندوز کاملا بدون نقص در طول تاریخ بشریت می باشد. خیلی خوشحال شدم تا انتهای مقاله مارو همراهی کردید موفق پیروز باشید خداگهدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *