۱۸۲۷۵۶

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین» یک پاسخ ساده به سوال بیت کوین چیست را می‌توان با مقایسه آن با پول های رایج به دست آورد

خرید بیت کوین

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک نوع ارز مجازی است که با رسیدن قیمتش به ۱۳ هزار دلار در اوایل سال ۲۰۱۸ به شهرت بسیاری رسید.
بعد از بیت کوین رمز ارزهای بسیار زیادی به وجود آمدند که ویژگی‌هایی شبیه به بیت کویین را داشتند و دارند. کریپتوکارنسی ‌ها یا رمز ارزها ویژگی‌ها و ظرفیت‌های ‌شگفت آوری دارند، و به همین دلیل است که با گذشت حدود ۱۰ سال از رو کار امدنشان شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی ‌ها خطوطی از رمزهای رایانه‌ای هستند که ارزش پولی دارند. این خطوط رمز با رایانه‌های قوی و همراه با مصرف زیاد انرژی برق تولید می‌شوند. به کریپتوکارنسی ‌ها (ارز دیجیتال) میگویند. یه نکته بسیار مهم که درمورد ارزهای دیجیتال وجود دارد نبودن نظارت ‌های مرکزی بر روی آنها است. به زبان ساده تر هیچ دولت یا نهادی روی این ارزها نظارت ندارد و در بستر کاملا آزاد و بدون ‌سانسور و فعالیت می‌کنند.

تاریخچه بیت کوین

نخستین ارز دیجیتال بیت کوین است. هیچکس نمی‌داند که چه کسی آن را ایجاد کرده است. اما میدانیم این موضوع جدیدی نیست. چون اکثر ارزهای دیجیتالی در سکوت تولید می‌شوند.گویا که سازنده بیت کوین کسی به نام ساتوشی ناکوموتو است. اما به طور دقیق مشخص نیست که ساتوشی ناکوموتو یک فرد است یا اینکه یک گروه از افراد تحت این نام به تولید بیت کوین اقدام کردند.

خرید ارز های دیجیتال

نصب کیف پول:
کیف ‌پول یک آدرس و پسورد به شما میدهد، آدرس کیف ‌پول همانند شماره حساب بانکی شماست رمز عبور کیف پولتان دست افراد دیگر را از دسترسی به دارایی های درون کیف‌ پولتان کوتاه می‌کند. شما با توجه به میزان دارایی خودتان و شناختی که از کیف‌ پول‌ های گوناگون دارید شما باید بهترین کیف ‌پول را برای خودتان انتخاب کنید. به عنوان مثال نگهداری دارایی ‌های دیجیتال در کیف ‌پول تحت وب زیاد ایمن نیست. عالی ترین انتخاب برای فردی که دارایی دیجیتالی بسیاری دارد استفاده از کیف ‌پول سخت ‌افزاری است.

پیدا کردن صرافی :

اگر در ایران هستید باید در ابتدای کار از طریق یک صرافی داخلی ریال خودتان را به (تتر) تبدیل کنید . و بعد برای انجام معامله تتر را به یک صرافی خارجی انتقال دهید و به بیت‌کوین تبدیل کنید تا اینگونه کارمزد کمتری درنظر بگیرد .

صرافی های داخل ایران به طور معمول امکان معاملات آتی و انواع دیگر معاملات را نمی‌دهند و شما تنها قادر به خرید و فروش در این صرافی ‌ها هستید .

بنابراین اگر شما معامله ‌گر ارزهای دیجیتال هستید، بعد از خرید در صرافی ایرانی آن را به یک صرافی بین‌المللی انتقال دهید که هم امکان معاملات بیشتری داشته باشید و همچنین کارمزد کمتری را بپردازید.اگر قصد دارید در صرافی خارجی فعالیت داشته باشید باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل تحریم‌ های اعمالی بر علیه ایران اکثر صرافی‌ ها با ایرانی‌ها کار نمی‌کنند. برای همین اگر به عنوان یک ایرانی قصد فعالیت در این صرافی‌ها را دارید باید از VPNیا VPSو آی‌ پی کشور دیگری در این صرافی ‌ها فعالیت کنید.

خرید بیت کوین

احراز هویت ارز :

معمولا احراز هویت در صرافی‌ های داخل کشور با کمک گیری از گواهینامه و یا کارت ملی انجام می‌پذیرد. یا ممکن است از شما خواسته شود یک متن را بنویسید از خودتان یک عکس سلفی بگیرید تا آن صرافی یقین پیدا کند که، این خود شمایید که قصد خرید و فروش دارید. عموما میتوانید در صرافی‌ های خارجی مبالغ پایین را بدون احراز هویت منتقل کنید ولی ممکن صرافی به هویتتان شک کند یا اینکه خودتان اگر بخواهید مبالغ بالاتری را معامله کنید حتما نیاز به احراز هویت دارید. نکته مهم این است که برای احراز هویت در صرافی‌ های خارجی شما نیاز به پاسپورت دارید.

خرید و انتقال بیت کوین به کیف پول :

بعد از ثبت ‌نام و احراز هویت در صرافی به مرحله‌ پایانی که انتقال پول در بانک است می‌رسیم. اگر قصد خرید بیت کوین در صرافی داخلی را دارید می‌توانید با شارژ حساب خود در صرافی به راحتی خرید کنید. یا خود صرافی برای شما خرید می‌کند و یا شما را به فردی که قصد فروش دارد متصل میکند. و برای خرید در صرافی ‌های خارجی هم در ابتدا باید ریال خودتان را به یک ارز دیجیتال مثل تتر تبدیل کنید و بعد آن را به یک صرافی خارجی مانند صرافی بایننس انتقال دهید و به سادگی بیت کوین بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *