تریدینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تریدینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تریدینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ تریدینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟ ما امروز درکنارشماهستیم تا به زبان ساده درمورد این موضوع با شما صحبت کنیم پس اگر این موضوع برای شما مهم می باشد تا انتهای مقاله ماروهمراهی کنید. یکی از معروف ترین استراتژی های دربین تریدرهای بازارهای فارکس و ارزدیجیتال؛ واسکالپ تریدینگ معروف می باشد. دراین سبک بیشتر افراد تمرکرز دارند که معاملات کوچکی را انجام دهند و هدف اصلی این افراد دنبال سودهای کوچیک هستند که این جور افراد طی روز بین 10 تا 100 معامله کوچیک را انجام می دهند. و درآخرسربتوانند سود کوچکی را درانتهای روز کسب کرده باشند. اما بیشتراین افراد متعقد هستند که سودهای کوچک طی 100 معامله اتفاقی شدنی می باشد و معاملات کم و سود بسیار زیاد را اصلا اعتقاد ندارند. اگر شما ازطرفدران تریدرها هستید و علاقمند به این حوزه هستید این مقاله را ازدست ندید که قرار موضوعات مهمی را دراین مقاله بیان کنیم پس حتما با ما همراه باشید.

اسکالپ تریدینگ چیست  و مناسب چه افرادی می باشد ؟

اسکالپ تریدینگ یا همان اسکالپینگ معروف هست این نام شاید برای شما آشنا نباشد اما اگر می خواهید اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید لطفا تا انتهای مقاله مارو همراهی کنید. این سبک معاملاتی بیشتر به این حالت انجام می شود که تریدرها درزمان کمی سودی را کسب کنند. به عنوان مثال هدف این دسته ازافراد این است که در چند دقیقه سودهای کمی را برایشان رخ دهد. درواقع؛ دراین روش تریدرهای که در این حوزه هستند با خرید و فروش در کمتر از یک دقیقه به سود کمی دست یابند هدف اصلی این افراد است. این تریدرها بسیار اخبارروزانه را دنبال می کنند و نوسانات جزئی بازار را به صورت دقیق رصد می کنند و از آن به نحوه درست استفاده می کنند. تحلیلگرانی که دراین حوزه هستند اعتقاد دارند این استراتژی زمانی جواب می دهد که تریدرمورد نظر حدود 10 تا 100 معامله را در روز انجام دهد. این سبک معاملاتی معروف به نام های نوسا گیری یا ریزه خواری نیزبسیار بین تریدرها معروف است. و به یک نام دیگری هم شهرت بسیار زیادی دارد که نام این شهرت به نام اسکالپر می باشد که شاید تا الان اسم این سبک معاملاتی را برای اولین بار شنیده باشید.

image 43

دراین سبک معاملاتی تریدرها زمان کمی برای معاملات خود دارند باید سریع تصمیم خود را بگیرند و بهترین خرید روزانه خود را انجام دهند. اکثر این معاملات بین چند دقیقه و یا چند ثانیه بیشترزمان نخواهد گرفت. درواقع قبل از اینکه تریدر مورد نظر معاملات روزانه خود را بخواهد انجام دهد نیاز دارد که تایم و زمان بندی خود را دقیق برنامه ریزی کرده باشد تا بتواند در مدت زمان کمتر از یک دقیقه سود کمی را نصیب خود کند. تنها باید در یک بازده یک دقیقه بهترین معاملات را تریدر مورد نظر باید انجام دهد. تریدرهای حرفه ای تنها درآن زمان معاملات خود را انجام می دهند و در این سبک معاملاتی بسیار موفق هستند. دراین سبک استراتژی باید بهترین زمان بندی را باید انجام دهید و اگر درست پیش روی نکنید این امکان وجود دارد که ضررهای مالی بسیار زیادی را تریدرمورد نظر مواجه شود. این سبک استراژی اگر به درستی انجام شود سود خوبی برای تریدرمورد نظر میرساند. و اگر به همین روش تریدرمورد نظر به راه معاملاتی خود ادامه دهد بزودی به سودهای کلانی خواهد رسید.

باید به تمام نکات معاملاتی توجه زیادی کرد اطلاعات کافی را دراین زمینه کسب کرده باشید و از تمام اخبارهای که بر قیمت ارزهای دیجیتال اثر گذار هست باید حتما درجریان باشید. شاید این موضوع برای شما کمی باورکردنی نباشد اما خب در عرضه یک دقیقه بیش از هزار معاملات به صورت لحظه ای انجام می شود. و این کار را تریدرها می توانند از هرنقطه در سطح جهان فقط  با داشتن یک رایانه می توانند انجام دهند. اما این موضوع را درجریان باشید که در روش اسکالپینگ تمام معاملات باید توسط انسان انجام پذیرد و تمام قوانین این است که به صورت دستی ثبت و فروش انجام شود. و تحت هیچ عنوان شما نمی توانید به صورت اتوماتیک این کار را انجام دهید.

بزرگ ترین مزایای و معایب استراتژی اسکالپ تریدینگ چیست ؟

اسکالپ تریدینگ را می توان بهترین فرصت برای معاملاتی دانست که برای تریدرها بسیار جذاب و معروف می باشد. و بهترین فرصت برای بدست آوردن سودهای کلانی می باشد. درادامه این مقاله سعی داریم بخشی از این مزایایی این معاملات ارزی را برای شما بیان کنیم.

این کار برای افرادی که همچین طرز تفکرمعاملاتی را دارند بسیار مناسب می باشد امکان کسب سود برای اشخاصی که تمایل دارند تا سرمایه بلند مدتی سهامی نداشته باشند. فراهم بودن امکانات معاملاتی برای تریدرها این سبک معاملاتی را بسیارجذاب کرده است. حتی درزمانی که بازار راکت هست اما در این بازار بخشی تحرکات به صورت واضح قابل مشاهده است. کاهش ریسک به دلیل کوتاه بودن معاملات.

سخن پایانی: ما امروز به صورت کامل واضح در مورد این سبک معاملاتی برای شما بیان کرده ایم اما پیشنهاد به کاربران این است که با اگاهی بیشتر وارد این جور بازارها بشوند و اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید لطفا تحقیق خود را کامل انجام دهید و اطلاعات خوبی را کسب کنید و بعد از آن با اگاهی کافی وارد این جور بازارها شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *