مایکروسافت آژور رو بهتر بشناسیم

microsoft azure چیست ؟ شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که مایکروسافت آژور چه چیزی است و دقیقا چه کاری برای تجارت شما انجام می دهد، در اینجا به توضیح در رابطه با آن می پردازیم ، به طور خلاصه بیان می کنیم:

پلتفرم های گوناگوگی برای پردازش فضای ابری امکانات مختلفی را برای شرکت ها و سازمان ها ارائه میکنند. این پلتفرم کاربردی توسط شرکت ماکروسافت (microsoft) تولید و ارائه شده است . مایکروسافت آژور یک سرویس محاسبات ابری است . در این سرویس تقریبا گران قیمت، تیم SLA شرکت Microsoft به صورت رسمی آپتایم و پایداری ۹۹.۹۵ درصد را برای کاربران خود تضمین می کند.

مایکروسافت آژور چیست؟
microsoft azure

آژور یک سرویس کاملا پیچیده و در عین حال کاربر پسند است که در صورت داشتن تجربه در کار با سرویس های مایکروسافت، زیر و بم این سرویس را در چند دقیقه کشف خواهید کرد.

چه افرادی میتوانند از مایکروسافت azure استفاده کنند ؟

پنل آژور که پیش از این با عنوان ویندوز آژور (Windows Azure) شناخته می‌شد، پلتفرم رایانش ابری عمومی مایکروسافت است. این سرویس طیف وسیعی از خدمات ابری از جمله محاسبه، تجزیه و تحلیل، ذخیره‌سازی و شبکه را ارائه می‌دهد.

کاربران می‌توانند برای توسعه ومقیاس‌بندی برنامه‌‌های جدید یا اجرای برنامه‌های موجود در فضای ابری، از این سرویس استفاده کنند. پلتفرم Azure قصد دارد به مشاغل کمک کند تا چالش‌ها را مدیریت کرده و اهداف سازمانی خود را برآورده کنند.

از سری سرویس های مشابه آژور میتوان به پنل DigitalOcean یا پنل Hetzner و یا حتی به Linode اشاره کرد.

کار با پنل آژور
microsoft azure panel

این سرویس ابزارهایی را ارائه می‌دهد که از همه صنایع از جمله تجارت الکترونیک، امور مالی و انواع شرکت‌های لیست Fortune 500 پشتیبانی می‌کند و با فناوری‌های منبع‌باز یا Open Source نیز سازگار است. که به‌ کاربران انعطاف‌پذیری لازم را می‌دهد تا از ابزارها و فناوری‌های دلخواه خود استفاده کنند. علاوه بر این، Azure از 4 شکل مختلف محسابه ابری بهره‌مند است: زیرساخت به‌عنوان سرویس (laaS)، پلتفرم به‌عنوان سرویس (PaaS)، نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) و بدون سرور.

سرویس آژور مایکروسافت چیست؟
microsoft azure

مزایا و معایب مایکروسافت azure :

هنگامی که مشتریان در Azure حق اشتراک می‌خرند، به تمامی خدمات موجود در پرتال دسترسی خواهند داشت. مشترکین می‌توانند از این خدمات برای ایجاد منابع مبتنی بر فضای ابری مانند ماشین‌های مجازی (VM) و پایگاه‌های داده استفاده کنند.

علاوه بر خدماتی که مایکروسافت از طریق پورتال Azure ارائه می‌دهد، تعدادی از فروشندگان شخص ثالث، نرم‌افزار را مستقیماً از طریق آژور در دسترس قرار می‌دهند. هزینه صورت گرفته برای برنامه‌های شخص ثالث بسیار متفاوت است اما ممکن است شامل پرداخت هزینه اشتراک برنامه به‌علاوه هزینه استفاده از زیرساخت مورد استفاده باشد. مایکروسافت پنج گزینه مختلف پشتیبانی از مشتری را برای Azure ارائه می‌دهد:

· پایه ای

·  توسعه دهنده

·  استاندارد

. Professional Direct

. Premier

برنامه‌های پشتیبای مشتری از نظر دامنه و قیمت متفاوت است. پشتیبانی اولیه برای همه حساب‌های Azure در دسترس است، اما مایکروسافت برای سایر خدمات پشتیبانی هزینه‌ای دریافت می‌کند. هزینه پشتیبانی برنامه‌نویس این سرویس 29 دلار در ماه است، درحالی‌که پشتیبانی استاندارد 100 دلار و پشتیبانی Professional Direct برابر 1000 دلار در ماه است. مایکروسافت هیچگاه قیمت پشتیبانی Premier خود را فاش نکرده است.

آژور چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *