چرا الکسا و چگونه اکانت الکسا خریداری کنیم؟

چرا الکسا و چگونه اکانت الکسا خریداری کنیم؟

چرا الکسا و چگونه اکانت الکسا خریداری کنیم؟ >شبکه های اجتماعی امروزه بسیار گسترده شده است و اهمیت زیادی در رشد کسب و کار و تجارت شرکت ها و افراد دارد. دیگر صرف حضور در اینترنت کافی نیست و شما باید برای رسیدن  سایت خود به رتبه های برتر دیگران رقابت کنید و بازاریابی دیجیتالی خود را بهبود ببخشید.سایت الکسا یکی از ابزار هایی است که در این مسیر به کمک شما می آید.

16 1

 الکسا؛ و آنچه باید بدانید

ترافیک وب سایت ها را بررسی  می کند و بر اساس آن تعداد بازدید کاربران از سایت، رتبه سایت شما و … بیان می کند.

مهم ترین اطلاعاتی که این وبسایت به شما می دهد این است که ، در تمام دنیا و نیز هر کشور و یا منطقه ای و یا بر اساس دسته بندی ، چه سایت هایی بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند.

وبسایت الکسا در سال 1996 پایه گذاری شد و بعد ها آمازون این وب سایت مهم و محبوب را خرید .

چرا رتبه بندی الکسا اهمیت دارد؟

رتبه Alexa از موضوعات مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو است. وبسایت الکسا، همه سایت های اینترنتی را  بر اساس پارامتر های تاثیر گذار از جمله ، بازدید کاربران بررسی می کند. رتبه سایت در قالب رنک جهانی و یا کشوری توسط الکسا ارائه می شود.

یادتان باشد ، اگر الکسا به وبسایتی رتبه اختصاص نداده بود به این معنی است که اطلاعات و ترافیک سایت آنقدر پایین است که

Alexa آنها را وارد رتبه بندی نکرده است.

شما میتوانید با استفاده از الکسا وبلاگ های مناسب برای تبلیغات و انتشار محتوای خود را پیدا کنید .اگر قصد دارید از وبسایت دیگر ترافیک ورودی دریافت کنید و یا محتوا و تبلیغات خود را در سات های دیگر نشر دهید الکسا به شما کمک می کند.

همچنین به کمک این وبسایت می توانید پتانسیل تجاری یک ایده یا وبسایت را بررسی کنید. شما میتوانید با کمک الکسا متوجه بشوید در حال حاضر وب سایت های فعال در کدام حوزه ترافیک بالا تری دارند.

چگونه رتبه سایت را در الکسا ببینیم؟

برای مشاهده رتبه سایت بندی سایت خود در Alexa کافی است دامنه سایت خود را در از طریق نوار ابزار جستجو کنید.

سایت الکسا در نسخه رایگان علاوه بر رتبه بندی سایت شما اطلاعات دیگری هم درباره وبسایت شما نشان میدهد اما برای دسترسی به همه ابزار و امکانات باید اکانت پرمیوم الکسا را خریداری کنید.

تاثیر الکسا در سئو سایت

الکسا به طور کلی تاثیری در SEO و بهینه سازی سایت شما ندارد. بلکه با ابزاری که در اختیار متخصین سئو و دیجیتال مارکتینگ قرار میدهد  کمک به سزایی در رسیدن به صفحات اول گوگل و رشد کسب و کار دارد .

برای درک بهتر موضوع به دو نکته زیر توجه کنید:

  • بسیاری فکر می کنند که رتبه بندی در الکسا همان رتبه بندی گوگل است، اما این اشتباه بزرگی است. رتبه بندی الکسا با گوگل کاملا مجزا است و این دو ربطی به همدیگر ندارند.
  • نکته دیگر این است که الگوریتم های گوگل متفاوت از الکسا است. برخلاف الکسا ، معیار رتبه بندی گوگل  بر اساس ترافیک ورودی سایت نیست.

الگوریتم رتبه بندی الکسا چگونه است؟

الکسا برای رتبه بندی دو ملاک اساسی دارد:

میزان بازدید از صفحات سایت

منظور از میزان بازدید ، دفعاتی است که کاربر به وبسایت شما مراجعه کرده است. توجه کنید که ممکن است یک کاربر در روز چند بار به سایت شما سر بزند اما الکسا فقط یه مورد آن را در نظر می گیرد.

میزان بازدید از سایت در سه ماه

پیش تر توضیح داده شد که رتبه بندی الکسا بر اساس ترافیک ورودی کاربران است. اطلاعات ورود کاربران در بلند مدت جمع آوری ، بررسی و تحلیل می شود.

این کار باعث می شود رتبه بندی دقیق تری برای وبسایت ها صورت بگیرد. همچنین از سئو سیاه جلو گیری می کند.

وب سایت الکسا  Alexa به عنوان ابزاری برای رتبه بندی سایت ها از لحاظ بازدید کاربران و ترافیک ورودی کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. هرچه رتبه سایت شما کمتر باشد نشان دهنده محبوبیت و کارایی سایت شما برای کاربران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *